Як вибрати автомобільний акумулятор?
Сучасні автомобілі не можуть функціонувати без електроніки. Однією з головних деталей, які здійснюють живлення двигуна автомобіля електричною енергією, є його акумулятор.
Стан акумуляторної батареї найбільше залежить від параметрів електричної ємності і пускового струму (струму холодної прокрутки). Ємність підбирається так, щоб зберегти енергобаланс даного автомобіля позитивним протягом робочого циклу автоелектрики. При малому показнику ємності глибина розряду АКБ виявиться на неприпустимо високому рівні, що при систематичному використанні скоротить ресурс деталі.
Зовсім по іншому генератор реагує на АКБ з великою ємністю. В даному випадку зменшиться глибина розряду і через кілька хвилин генератор почне приймати заряд батареї під час руху на 60 км/год.
Однак, якщо ємність вибраного акумулятора надто висока для конкретного двигуна, то висока напруга неминуче знизить ресурс стартера внаслідок зносу контактних кілець і щіток. Щоб витримати баланс, купуючи акумулятор, необхідно відштовхуватися від його розмірів, а також розташування і форми контактів.
Чи варто керуватися виключно брендом?
При виборі бренду АКБ не варто керуватися низькою ціною. Маючи схожий процес виробництва і деталі, виробники в теорії повинні домагатися максимального ККД батареї. Але здебільшого в дешевих батареях економлять на вмісті свинцю – основного компонента. Більш бюджетні акумулятори виходять з ладу приблизно через рік, хоча середній термін їх служби складає близько 5 років.
Для справної роботи батареї потрібне дотримання балансу енергії при роботі електросистем автомобіля. Кількість витраченої і отриманої АКБ енергією має бути приблизно однаковим.
Щоб зберегти енергетичну рівновагу, автомобіль оснащують контролерами управління генераторної потужністю. Вони можуть вибірково відключати деякі системи комфорту, що не мають першочергової важливості, щоб зберегти заряд АКБ для двигуна, освітлювальної частини авто. Таке трапляється, якщо батарея заряджена неповністю.
Акумуляторний заряд може «танути» з кількох причин: генератор не встигає заповнювати витрачену АКБ енергію, несправна електрика, встановлене обладнання, яке споживає значно більше потужності, ніж дозволена в даному авто.
Заміна акумулятора
Якщо виникла необхідність заміни акумулятора, то для її розбирання потрібно враховувати послідовність відключення дротових затискачів, щоб не виникло замикання, спочатку знімається «-», потім «+».
Перш ніж встановлювати свіжий акумулятор, проводять процес очищення клем з використанням лужного розчину. Після видалення білого окисного нальоту клеми слід промити дистильованою водою, щоб уникнути появи сольових утворень. Далі, електрозажими потрібно насухо протерти тканиною і нанести на них антикорозійну змазку. Після того як клеми повністю готові до монтажу, залишилося закріпити їх на акумуляторі в протилежному порядку щодо зняття: спочатку «+», потім «-».
Рообляючи заміну акумулятора, важливо пам'ятати: всі налаштування бортової апаратури будуть скинуті. Причому при повторній установці батареї частина цих налаштувань буде втрачено. Тому, якщо будь-які системи бортового комп'ютера мали кодування, або були захищені паролем, цей пароль буде запитано для введення.
Підводячи підсумок, хочеться побажати вам завжди стежити за станом акумулятора. Якщо ж вам доведеться купувати новий, тоді магазин АВТОБОТ з радістю вам допоможе в цьому у розділі Автомобільні акумулятори