0
Мої закладки 0
Порівняння товарів 0

Які є різновиди антифризу? Сумісність між антифризами.


У Радянському Союзі був тільки Тосол. З одного боку, це спрощувало завдання: не доводилося ламати голову, що залити в автомобіль. З іншого боку, сьогоднішнє різноманіття дозволяє вибрати саме те, що буде краще для конкретної машини. Але щоб підібрати оптимальне рішення, потрібно розбиратися в тому, які антифризи бувають.


Традиційні

До цієї категорії належить і той самий Тосол. Це охолоджуючі рідини на основі моноетиленгліколю з комплексом силікатних присадок. Утворюють захисну плівку на внутрішній поверхні деталей, тим самим оберігаючи їх від іржавіння і зносу.


Переваги:

• формування захисної плівки;

• хороші змащувальні здатності;

• низька вартість.

Однак крім силікатів до складу входять борати, нітрати, аміни та інші речовини, далеко не самі нешкідливі. Згодом вони призводять до утворення відкладень всередині системи. Термін заміни у таких рідин невеликий - в середньому два роки. Якщо дотримуватися всіх рекомендацій і промивати систему при кожній заміні антифризу, то відкладень і інших проблем виникнути не повинно.


Карбоксилатні

Теж виготовляються на основі етиленгліколю, але за іншою технологією - технології органічних кислот. Містять карбоксилатні інгібітори корозії. Їх дія принципово інше, ніж у силікатів. Такі присадки діють направлено на утворені осередки корозії, нейтралізуючи руйнівний процес на самому початку.


Переваги:

• ефективна боротьба з корозією;

• чистота системи без відкладень;

• високі тепловідвідні властивості;

• екологічність.

Інтервал заміни у таких рідин може досягати 5 років. А в деяких випадках виробником зазначено, що антифриз можна не міняти на протязі всього терміну служби автомобіля.

В цілому карбоксилатні ефективніше, краще відводять тепло, ніж силікатні. Але, на відміну від останніх, мають менші змащуючі здібності й не утворюють захисної плівки. Діють проти корозії, тільки якщо вона вже почалася.


Гібридні

У антифризах цього типу задіяні карбоксилатні присадки з додаванням силікатів або фосфатів. Тому вони, фактично, об'єднують в собі переваги попередніх двох видів. І утворюють захисну плівку, і знищують вогнища корозії.


Переваги:

• подвійна дія - захист і усунення вже наявної проблеми;

• тривалий інтервал заміни;

• високі тепловідвідні властивості.

Відносно останньої переваги, варто уточнити, що відводить тепло гібридний антифриз краще, ніж силікатний, але гірше, ніж карбоксилатний. Інтервал заміни таких рідин становить 3-5 років.


Лобридні

Саме останній винахід в світі антифризів. Містить карбоксилатні присадки з невеликим додаванням силікатів (фосфатів). Головна відмінність від гібридних рідин - в основі. Тут базою виступає не етиленгліколь, а пропіленгліколь. У деяких випадках - гліцерин.

Склад рідини диктується сучасними екологічними вимогами. Така база більш екологічна, безпечна для навколишнього середовища. Крім того, подовжується інтервал заміни, що також зменшує навантаження на природу у вигляді небезпечних відходів. Лобриди можуть служити до 10 років, а деякі з них - «вічні».


Переваги:

• довговічність;

• безпека;

• поєднання переваг попередників;

• мінімум недоліків.

Відповідно, ціна на лобридні рідини вища, ніж на інші різновиди. Але з урахуванням довгого періоду служби це не можна вважати недоліком.


Сумісність


Багато автомобілістів орієнтуються за кольором антифризу. Мовляв, якщо в систему залитий зелений, то можна долити будь-якого іншого зеленого. Такий підхід може спрацьовувати до пори до часу, але рано чи пізно принесе проблеми. Адже колір ніким і ніяк не регламентується, це виключно вибір виробника.

Орієнтуватися щодо сумісності потрібно на технологію виробництва. Так, карбоксилатні можна змішувати з іншими карбоксилатними, силікатні - з силікатними. До більшості гібридних можна долити і той, і інший. А ось якщо змішати органічний з традиційним, гібрида в системі не вийде. Швидше за все, така суміш згорнеться пластівцями і випаде в осад, начисто втративши свої властивості, а заодно забивши канали системи. Що стосується лобридів, то їх краще змішувати лише з подібними до них, з огляду на основу і склад присадок.


Крім того, при змішуванні різних рідин потрібно врахувати допуски і специфікації. І не забувати, що, навіть якщо технологія збігається, присадки у різних виробників можуть відрізнятися. В результаті зменшиться термін придатності і погіршаться властивості. Тому вдаватися до таких експериментів варто тільки в разі крайньої необхідності. Набагато безпечніше повністю злити старий антифриз, промити систему і залити повністью іншого виробника.



Рекомендовані товари